dinsdag 15 november 2011

Rita's bloementuin.

Hallo allemaal.



Zie hier het eerste bloemetje van de hexagonquilt uit de Quiltmania. De bloemetjes zijn wel heel erg klein, maar je zet ze wel snel in elkaar. Je besteedt veel meer tijd aan het stofjes snijden en de malletjes uitknippen.


Ik heb de patroontjes voor de hexagonnen overigens gekopieerd op 100-grams printerpapier.
Dat is precies de goede dikte om de stofjes er omheen te vouwen en je kunt er dan nog makkelijk met de naald doorheen prikken.


Het is trouwens ook wel fijn dat je alleen maar vierkantjes hoeft te snijden en geen hexagon-vorm.

Zo kun je de stof optimaal benutten.


Ik heb mijn plan voor een nieuw winterproject maar bijgesteld. Ik denk eerder dat het een 6-jarenplan wordt. Er moeten zoveel bloemen gemaakt worden en ze zijn zo klein. Ter vergelijking: dit zijn de bloemen van mijn andere hexagon-quilt.



Wat een verschil, hè.


De quilt uit de Quiltmania heet "Grootmoeders Bloementuin". Ik denk dat ik hem maar "Rita's bloementuin"  noem. Wat een fantasie. Als er iets anders in mijn gedachten opkomt, zijn jullie de eersten die het horen.



Fijne dag!


Rita.

4 opmerkingen:

Annie zei

Hallo Rita
Dat is inderdaad een heel verschil daar ben je niet zo 1, 2, 3 mee klaar, ach je moet maar zo denken het houd je van de straat.
Succes er mee.
Groetjes Annie

Ritainquiltland zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
christine zei

Hoi Rita

wat een verschil in bloemen zeg. maar wat schrijf je nu door het papier heen prikken? dat hoeft niet je rijgt toch in de stof ? en dan trek je het aan strak zo kan je zo het papier eruit wippen straks.

en een naam voor je quilt wat dacht je van Rita,s flower dream?

christine

Annie zei

Hoi Rita
Leuk dat je ook even op mijn blog gekeken hebt, jij vroeg waar ik die luierinleg velletjes weg had. Ik stuur je even een link door, ik weet alleen niet of zij ze nog verkoopt het staat nog wel op haar site dus dat zal dan wel. Toen er sprake was dat ze niet meer verkocht zouden worden heb ik gelijk een aantal dozen besteld. hier de link

www.kaatjekatoen.nl/webshop/index.php?cPath=72
Succes, groetjes Annie