dinsdag 8 november 2011

Wat een ......blok.

Hallo allemaal.
Mijn blog word al goed gelezen, dus ik weet dat jullie nieuwsgierig zijn naar een nieuw berichtje.
Het is al een paar dagen stil hier, maar denk niet dat hier niks gebeurt. Ik ben nl. al sinds zaterdagmiddag met mijn SBS-quilt bezig. Even voor mijn lezers die niet in quiltland actief zijn: SBS staat voor Sylvia's Bridal Sample.

Het is een quilt opgebouwd uit 140 verschillende blokken (sampler) met verschillende moeilijkheidsgraad.
Als je ze allemaal klaar hebt mag je jezelf wel een vergevorderde quiltster noemen.
Respect voor diegenen die hem afhebben.

Ik had er al twee jaar niets meer aan gedaan, omdat er allerlei andere leuke dingen voorbij kwamen.
Toch de stoute schoenen maar weer aangetrokken, ook al omdat ik er elke dag weer aan herinnerd werd.
De eerste drie rijen hangen nl. aan mijn ontwerpmuur.

Zo gezegd, zo gedaan. Vol goede moed stofjes uitgezocht voor drie blokjes en aan de slag.

Maar dat viel effe tegen, zeg. Blok D1 is er één van de zwaarste categorie. Daar zit ik nu al drie dagen op te zwoegen met zijn ronde vormen en ingezette hoeken. Maar ik moet en zal hem af krijgen.

Ik heb ondertussen wel blok D2 gemaakt. Lekker op de machine in een half uurtje. Dat ligt me veel meer. Lekker snel!!
Groetjes van Rita uit quiltland.

Geen opmerkingen: