zaterdag 14 januari 2012

Terug van weggeweest!

Hallo allemaal,

Hier ben ik dan weer. Terug van weggeweest. Twee weken geleden heb ik het laatste berichtje geschreven. Het lijkt wel een eeuwigheid, hoogste tijd om de draad weer op te pakken!
Ik hoop dat jullie mij niet vergeten zijn in die paar weken dat ik "weg" was. Ik mis alle contacten en reacties wel! Natuurlijk heb ik jullie blogs wel steeds gevolgd.


Op handwerkgebied is er weinig gebeurd. Ik ben druk geweest met de hele benedenverdieping uitruimen, schoonmaken, liters koffie maken, broodjes smeren en weer schoonmaken.
Alle kasten moeten weer ingepakt worden, maar vandaag even niet.

Ik heb nog geen huizen gebouwd, flinke vertraging dus. Hoe loop ik dat ooit weer in.

Op mijn ontwerpwand hangt ook nog van alles te wachten. Waar zal ik eens aan beginnen?
De SBS-quilt hangt nog steeds geduldig te wachten om weer ter hand genomen te worden.
De grote hexagon-quilt heb ik ook al tijden niks meer aan gedaan. Reden daarvan is de komst van het kleine zusje: de kleine hexagonnetjes voor de Grandmothers Flower Gardenquilt.
Dan zijn daar nog de klokhuisjes en het nodige quiltwerk. Kortom genoeg te doen.

Op de diverse blogs heb ik al tientallen huisjes voorbij zien komen. Dat brengt mij wel weer op een ander idee dan ik al had. Ik ga de huisjes nu in één kleur maken i.p.v. verschillende kleuren. En misschien laat ik de kleuren dan verspringen, maar dat komt later. Eerst maar eens een beginnetje maken.

Ik denk wel dat ze in de bekende Rita-kleuren worden gemaakt: rood, roze, bruin en blauw. Alleen weet ik dan nog niet welke kleur de sashings (tussenbiesjes) moeten hebben.
Ik vond in de kast nog een heel leuk doosje:
Heel geschikt bouwmateriaal voor de huisjes!


Verder kan ik nog melden dat we naar een nestje met puppy's zijn wezen kijken. Ze zijn nu ongeveer 4 weken oud en o zo schattig. Op 6 februari mogen we hem ophalen. Dat betekent dat ik nu nog even een inhaalslag moet maken op handwerkgebied, want daarna komt er weer weinig van.

Even een fotootje:

Wordt het deze?


Mijn lijst van goede voornemens voor het nieuwe jaar is elke keer het zelfde:
1. een paar kilootjes afvallen
2. meer leuke dingen doen (niet dat ik dat nu niet doe)
3. meer projecten afmaken (dat lukt altijd maar half, omdat ik zoveel onderhanden heb)

Zo. Na dit weer gezegd te hebben ga ik maar eens gauw beginnen.

Fijne dag!



4 opmerkingen:

Mascha zei

Welkom terug. Ik miste je al. Prachtige stofjes heb je voor je huisjes uitgekozen. Wat een schattige hondjes volgens mij kan je niet wachten totdat het 6 februari is.
Groetjes Mascha

Anoniem zei

Hoi Rita,
EN heb je vandaag nog een huisje gemaakt of iets anders?

Groet Toos.

Monica zei

Wat leuk die rode stofjes, en wat je goede voornemens betreft: zet 'm óp! Als je alles maar met plezier doen, dat is het belangrijkste

christine zei

Hallo Rita

wat een mooi doosje met mooie lapjes haal jij uit je kast prachtig . en ja die huisjes he ik ben af gehaakt wil zoveel en eigenlijk heb ik geen tijd eerst maar eens doen wat ik echt wil doen .
wat een lieve pup weet je al welke het wordt?
6 feb is al gauw hoor.
succes met je huisjes .

christine