maandag 23 januari 2012

Weekend-oogst.

Hallo allemaal. 

Ondanks de regen, of moet ik zeggen dankzij de regen werd er volop gebouwd aan de huisjes. Er werd dit weekend overgewerkt.
Oeps! Foutje.
Na de gebruikelijke opstartproblemen, zoals verkeerde bouwvolgorde, ramen en deuren verwisseld of op z'n kop gezet, begint het al aardig wat te worden. Ook de verschillende patroondeeltjes begin ik al uit elkaar te houden. Omdat ik de huisjes in één kleur maak, hoef ik maar twee stapeltjes te maken. Eén voor de donkere kleur en één voor de lichte kleur. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Ik denk dat ik de huisjes van allemaal verschillende stofjes maak. Daar bedoel ik dus mee dat ik een stofje maar één keer gebruik. Moet kunnen met de voorraad die ik heb. Alleen de lichte stoffen zal ik vaker gebruiken, want daar heb ik er niet veel van en ik wil wel deze kleur aanhouden.

Het wordt nu ook tijd om te gaan kijken welke stof ik voor de sashings en hoekblokjes ga gebruiken. Het grote huis dat in het midden moet komen had ik al klaar, maar ik denk niet dat ik hem ga gebruiken. Daar heb ik inmiddels een ander ideetje voor, maar dat zien jullie later wel een keer.
In totaal heb ik nu tien huisjes gemaakt. Ik moet er nog twaalf inhalen wil ik helemaal bij zijn.
Toch al een mooie inhaalslag gemaakt.
Deze huizen voldoen allemaal aan de strenge bouweisen.

En kijk: ook nog wat hexagonnen gemaakt. Ik vind dat ik goed mijn best heb gedaan, al zeg ik het zelf.
 
 
Fijne dag!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

GOED gedaan Rita!!1
Het ziet er mooi uit!!

Groet Toos.

Hennie zei

Je huisjes en bloemetjes zienb er prachtig uit ! ! !

Groetjes Hennie.

KijkDaarIs zei

LEUK je huisje in één kleur!!!een fleurige sashing ertussen...helemaal toppie!!
en je hexjes zijn ook schattig..wat een heerlijke hobby hebben we toch hé..!!..;0)
Fijne dag
ps is het hondje eral???

Suuske zei

Wat een mooie huisjes heb je gemaakt. Ook in één kleur zijn ze erg leuk. En de hexagonnen, ook al zo mooi. Doet me denken aan mijn kleine boeketje wat al zo lang in een blikje weggeborgen is. Misschien ook maar weer eens tevoorschijn halen?

Groetjes!

bep zei

Ik vind je huisjes ook lekker rustig, lijkt mij veel mooier als de quilt groot word en je bloemen zijn lekker vrollijk, gezellige dag, Bep