woensdag 29 februari 2012

Hoop voor Sylvia.

Nu de druk van de ketel is voor wat betreft de huisjes, kan ik me weer storten op andere dingen. Eigenlijk moet ik aangeklaagd worden wegens ernstige verwaarlozing. Ik heb nl. al een hele tijd niets meer gedaan aan de Bridal Sampler van Sylvia (Sorry Sylvia). Gelukkig heeft ze al een boel samplers voor haar uitzet om zich heen verzameld, want als ze op die van mij moest wachten zou ze al een oude vrijster zijn.
Maar het is ook wel een beetje haar eigen schuld. Moet ze maar niet van die moeilijke blokken ontwerpen.
De laatste keer dat ik ermee bezig was heb ik drie dagen over één blok gedaan. Toen had ik er even mijn buik van vol. Bovendien kwamen er weer zoveel andere leuke dingen op mijn pad dat ik hem even heb gelaten voor wat het was.

Maar steeds als ik mijn naaikamer binnenloop word ik eraan herinnerd. De andere blokken op mijn ontwerpwand werpen dan boze blikken. Gelukkig zit ik met mijn rug naar ze toe, dan zie ik ze niet meer.

Maar er is weer hoop voor Sylvia. Dank zij de huisjes heb ik het werken met de paperpiece methode herontdekt. Wat een oplossing. Hoe krijg ik anders al die kleine stukjes stof fatsoenlijk aan elkaar. Je kunt zo ook heel nauwkeurig werken. Zo zie je maar weer, ook ik heb mijn zwakheden. Hulde aan iedereen die het wel goed kan.

En dankzij mijn blogcontacten heb ik weer voor jaren genoeg luierinlegvel.

Lang leve het luierinlegvel!!
Dit is het resultaat.

Blok D-3.


Blok D-4.

Hopelijk is Sylvia voor even weer tevreden gesteld. En hierbij beloof ik plechtig dat ik weer regelmatig een blok zal maken.

Fijne dag!!

2 opmerkingen:

Mascha zei

Prachtige blokken.
Groetjes Mascha

Marians Quiltblog zei

Wat heb je mooie blokken gemaakt en de kleurstelling vind ik ook super. Ik het de SBS ook liggen. Wil het in blauw doen. Maar mijn Farmers Wife is ook heel leuk om te doen. Zaterdag de scherpe puntjes. Ben heel benieuwd. En Robin is een scheet! Groet Marian