donderdag 12 april 2012

Mijn eerste quilt.

Wie er mee begonnen is weet ik niet, maar op veel blogs zijn de eerste quilts te zien die mijn mede-bloggers gemaakt hebben.
Wat is mijn eerste quilt? Dan moet ik heel ver terug gaan in de tijd. Wanneer heeft bij mij het quiltvirus toegeslagen? Dat is toch wel al 20 jaar geleden. Nu moet je niet denken dat ik complete quilts te
voorschijn kon toveren. Nee, het begon heel voorzichtig met mini-quiltjes op cursus bij Petra Prins. Maar toen ik dat eenmaal in de vingers had kon het grotere werk beginnen.
Verschillende keren ben ik al in de valkuil gestapt dat ik al aan een ander project begon terwijl de andere nog niet af was, omdat ik weer zo veel andere dingen tegenkwam. Ook ik heb last van het UFO-syndroom.

En welke quilt nu echt mijn eerste quilt was durf ik niet met zekerheid te zeggen, Maar dit is wel één van de eerste die ook af is.

Het idee komt uit het boek Celebrate with little quilts van Alice Berg, Mary Ellen von Holt en Sylvia Johnson. Ik heb de letters alleen wat groter gemaakt. De maat is ongeveer 113 cm bij 130 cm.

De letters zijn er met vlisofix op gestreken en met zwart garen gefestonneerd.

Normaal gesproken ben ik altijd huiverig voor quiltwerk maar deze is heel goed gelukt. Het zijn  jongens en meisjes -hand in hand -. En dat ging heel makkelijk want het bestaat uit twee lijnen. De eerste lijn vormt het lijf en de onderarm. De tweede lijn vormt het hoofd en de bovenarm.

Als je goed kijkt zie je dat de randstof bedrukt is met letters.

De achterkant is ook bedrukt met - niet geheel toevallig -  letters.
Je kunt je wel voorstellen dat ik ontzettend trots op mezelf was toen hij af was. Deze quilt heeft dan ook een ere-plaatsje in mijn quiltkamer.

Tot de volgende keer.


4 opmerkingen:

Marianne zei

Een leuke eerste quilt voor op je werkplekje. Wat moest ik lachen dat je ook het UFO-syndroom hebt. Gelukkig hebben we er allemaal last van. Inderdaad zie je steeds zoveel leuke ideeen die je dan ook eens wil maken en het duurt dan weer een tijdje voordat het af is, vooral als je alles met de hand maakt. Ik heb dat ook, soms durf ik gewoon een tijdje niet meer in een boek of tijdschrift te kijken. Maar dit jaar heb ik me voor genomen toch voor een aantal AFFO`s te zorgen. Hoop dat het me lukt. Leuk idee die eerste quilts op het blog. Het allerbelangrijkste is toch: We zijn leuk bezig en af en toe komt er iets prachtigs uit voort.
Fijne dag nog en groetjes van Marianne

Hennie zei

Deze is erg mooi, daar mag je best trots op zijn, of even naast je schoenen lopen, ha, ha ,ha.

Groetjes Hennie.

ria zei

Mooi je eerste quilt.
Leuk om te zien dat veel hun eerste quilt laten zien.
Ja en die ufo's he als ik alles nog moet afmaken pfff hoef ik me echt de eerste jaren niet vervelen.

Suuske zei

Wat leuk om jouw eerste quilt te zien! Ik heb de mijne er juist ook op gezet.
De jongens- en meisjesrand is super!

Groetjes, Suzanne