donderdag 31 mei 2012

Dagje uit.

Jullie hebben het natuurlijk al lang gelezen bij Bep, maar ik was gisteren een dagje uit.
Om 09.40 op het fietsje gestapt en na een heerlijk tochtje door het buitengebied kwam ik om 10.05 (iets te laat) aan bij het paradijsje van Bep. Bep zat al klaar met koffie en taart en dit boek lag op ons te wachten.

Nadat alle dames gearriveerd waren (enkelen met vertraging omdat ze verdwaald waren, ondanks de Tom-Tom) en we uitleg en stofjes hadden kregen, konden we beginnen. We hebben een blok gemaakt
van de Anna Breretonquilt, bestaande uit een plaatjesstof omrand door 18 hexagonnen.
Normaliter naai ik de hexagonnen altijd op papieren malletjes maar deze keer hebben we de malletjes op de stof getekend en moesten ze zonder malletjes aan elkaar gezet worden. Dat doen jullie natuurlijk al jaren, maar ik heb dat nog altijd kunnen vermijden. En ik moet zeggen, het is me 100% meegevallen.

Dit is het geworden:

Heb ik toch maar mooi een mandje gemaakt.
Ik ga er nog een paar bij maken, maar eerst ga ik de klokhuisjeslap afmaken. Ik vind hem nu groot genoeg dus ik kan hem nu op een ondergrond appliceren. Daarover volgende keer meer.
Ans showde haar prachtige Lynette Anderson-quilt. Ze zat te zuchten op de hexagonnen maar deze heeft ze toch maar mooi gemaakt. Prachtige kleuren!! Aplaus!!!!!!

Er moest natuurlijk ook even een bezoek gebracht worden aan het winkeltje en dit was de oogst.
Lapjes voor de huisjesquilt en voor de kleine hexagonnetjes en quiltnaaldjes voor het doorquilten van de klokhuisjes.


Het was weer een heel gezellige en leerzame dag en zeker voor herhaling vatbaar.

Fijne dag!








3 opmerkingen:

Grit zei

Der Block sieht Klasse aus.
Und die Quilts finde ich ebenfalls sehr schön.
Liebe Grüße Grit

lia zei

Ik zag je prachtige huisjesquilt al bij Bep.Wat gaaf dat je er met je fiets naar toe kan,wat een heerlijk plekje om te wonen,ik was er een paar weken geleden ook met de lezing van An Moonen.En je hebt een heel mooi blok gemaakt met dat prachtige mandje erin.
Groetjes Lia

Karen zei

Beautiful hexie flower and I love the apple cores and finished quilt too!