donderdag 21 juni 2012

Een huisjesgordijn.

Zo, de oranjeversierselen zijn weer opgeruimd en we kunnen weer verder tot de orde van de dag.
Ik heb een tijdje niks van me laten horen om de doodgewone reden dat ik niet veel nieuws te melden had.

En om nu elke keer een foto te laten zien van een huisje gaat me wat te ver. Ik heb een aantal huisjes aan elkaar gezet en aan de grote lap gezet inclusief het grote blok. Hij wordt al behoorlijk groot en zwaar. En ik ben nu net over de helft. Ik heb nu het huisje voor 14 juli af en er zijn nog 10 rijen te gaan.
Ik hoop niet dat het jullie begint te vervelen. Mij in elk geval niet. Ik ga stug door. Er zijn weer stofjes geknipt en die bewaar ik in zo'n plastic fotomapje tot ze aan de beurt zijn.

Ik heb de lap opgehangen aan drie broekenhangers en die hangen weer aan de boekenkast in mijn naaikamer.


Leuk om nu eindelijk het grote blok er aan te zetten.


Nu even tijd voor wat anders, ik heb nl. het boek van de SBS weer voor de dag gehaald, want ik heb zin om daar weer een paar blokken van te maken. 

Verder ben ik druk geweest met de tuin want door al die regen groeit en bloeit alles dat het een lieve lust is, en dus ook het onkruid.

Ik zal af en toe een sfeerplaatje van de tuin laten zien.


Zoals je ziet zijn niet alle hortensia's de winter even goed doorgekomen.


Robin kijkt goedkeurend rond. Hij is alweer zes maanden en de drukste tijd is gelukkig achter de rug.
Hier moeten jullie het weer even mee doen. Morgen weer een "special" huisje.

Fijne dag!!




6 opmerkingen:

Ann zei

Lovely houses with very pretty fabrics and I love Morgan's house!

mieke zei

De huisjes zijn mooi met die sashings in een lichte kleur.Een leuk hoekje in de tuin heb je.

Grit zei

Die Häuser sind Klasse.
Liebe Grüße Grit

Quiltendewilma zei

Prachtig zijn je huisjes,...
Ben mijn boekenakast aan het opruimen,...
Of zal ik gewoon een quilt ervoor hangen,.. staat prachtig!!

Lizzy zei

Dag lieve tante Rita, wat leuk om weer eens wat te zien en te horen! En wat zal dat een werk zijn zeg, al die huisjes. Ik vind het echt geweldig mooi kunstwerk! En de tuin is ook mooi zeg! En wat is Robin een mooie hond, echt een plaatje. We komen echt snel een keer langs! Heel veel liefs Marly & Lizzy XXX

Anoniem zei

Hallo Rita.
Misschien lukt deze nu weer eens wel.
De felicitaties voor je trouwdag lukte weer niet!
Huisjes quilt is enig,volgens mij is zoiets een verslaving.
Lieve groet Maria