vrijdag 8 juni 2012

Spelregels EK voor vrouwen.


Misschien hebben jullie niks met voetbal, maar het is wel een feit dat een heleboel vrouwen wel meekijken naar een wedstrijd van Oranje gewoon voor de gezelligheid.

Ene Martin van Zaanen heeft een boekje geschreven "Hoe overleef ik het EK" speciaal voor vrouwen.
Stond laatst in de krant. Dat je niet denkt dat ik dat boek gekocht heb want dat vind ik echt zonde van het geld. Ik koop er liever stofjes voor ;-).
En omdat ik denk dat jullie het boek ook niet gaan kopen zal ik jullie even een paar spelregels vertellen.

Volgens Van Zaanen hebben wij vrouwen geen bal verstand van voetbal en zeggen wij die twee keer 45 minuten de verkeerde dingen op het verkeerde moment.
Bijvoorbeeld: Wat ziet die van Persie er geweldig uit, zeg! Dat weten de mannelijke voetbalkijkers nl. zelf ook wel. Ze wilden dat ze er zélf zo uitzagen,maar helaas...

Of: Hee, het shirtje van Dirk Kuijt zit zo raar om zijn lijf. zou het wel goed gewassen zijn?
roep dat ná de wedstrijd of nog liever: zeg gewoon niks!

Tijdens een bloedstollende wedstrijd waarbij het maar geen 1-0 wil worden, niet roepen: Goh, er gebeurt helemaal niks.

Wat wij vrouwen echt absoluut NOOIT mogen zeggen tegen een voetbalminnende man na een verloren wedstrijd is de opmerking: Ach, het is maar een spelletje.

En wat ook echt een no-go vraag is: Waarom speelt Lionel Messi niet mee?
Nou, omdat die voor Argentinië speelt en dat ligt niet in Europa.

In het boek wordt het spel nog eens uitgelegd, er is een hoofdstuk "Hoe word ik een spelersvrouw" ,  alsof wij daar op zitten te wachten en er zijn tips om het EK in de woonkamer te laten slagen.
Is er bijvoorbeeld voldoende koud bier in huis en zijn er genoeg borrelnootjes.
En zet de meubels in een zodanige opstelling dat er nooit, ik herhaal NOOIT iemand voor het beeldscherm langsloopt.

Verder dienen wij dames verschillende liederen uit het hoofd te kennen, waaronder o.a. Viva Hollandia van Wolter Kroes en Wij houden van Oranje van André Hazes. 
En voor de vrouw die dan nog het idee heeft dat ze onzichtbaar is voor haar man tijdens het EK:
Trek een Bavaria-jurkje aan!!

Vandaag begint het spektakel dus weer. Ik vermaak me zowiezo wel, met of zonder voetbal.
Ter gelegenheid van het EK heb ik dit oranje huisje gemaakt. En nu maar hopen dat ze kampioen worden. Veel succes, mannen!!



3 opmerkingen:

Klaske zei

Ha, dan is mijn man volgens mij een vrouw..Die roept elke keer als ie Arjen Robben ziet dat ie een te klein voetbalshirt aan heeft..
ik denk dat de handwerkproductie heel hoog zal zijn komende week.
Fijn voetbalweekend!

Anoniem zei

Hallo Rita.
Leuk dat je ons even bijpraat over voetbal,ik herken dat wel van heel lang geleden!Leuke foto met de huisjes bij Bep.Zijn het nou allemaal hexagonnetjes van die dag bij Bep?Hoe staat het met m,n zwarte horloge? Heb je morgen zin en tijd voor koffie.Hgtz Maria

Petra Tiehuis zei

Hallo Rita
Ik heb vandaag pas je blog ontdekt,wat schrijf je leuk en afwisselend,ik verheug mij al op de volgende blogs.
Warme groet Petra