maandag 30 juli 2012

Affo.


Zoals jullie wel gemerkt hebben, heb ik even een blogpauze ingelast. Gewoon omdat ik even niks te melden had en ik andere prioriteiten had. Omdat in het bloggen toch wel veel tijd gaat zitten heb ik er even voor gekozen om die tijd aan andere dingen te besteden. Ik wil nl. het machinaal quilten leren en aangezien daar veel tijd in gaat zitten had ik ook niet zoveel te laten zien.


Deze kan ik wel laten zien. De klokhuisjeslap is af. Met de hand doorgequilt. Sommige quilts moet je nu eenmaal met de hand doorquilten.
Ondanks het warme weer van vorige week heb ik toch stug doorgewerkt. En nu ligt hij mooi te wezen op mijn gangkastje. Past mooi met de muizen er op (naar een patroon van Bep maar zelfgemaakt) en de krans (naar een patroon van Bep maar zelfgemaakt) er boven.


Hij voelt nog een beetje stug aan, maar dat wordt vanzelf minder.

Helemaal af, met label eraan.


Als dat geen mooi welkom is.
En achter in de gang ziet het er zo uit:


Ik noem dat mijn Bep-hoekje. De zelfgemaakte beer (naar een patroon van Bep) en het quiltje met de meisjes met de vlechtjes.... (het wordt eentonig).


Alleen de quilt over het rek is niet van Bep maar had het maar zo kunnen zijn met die kleurtjes.
       

Schapje en rek komen van de rommelmarkt.

Nog even een close-up van het quiltwerk. Zoals je ziet heb ik diagonale lijnen gequilt, dat vind ik toch wel wat makkelijker dan al die figuren, ik vind het ook wel hierbij passen.

Zoals ik al zei wil ik het machinaal quilten gaan leren en dat betekent heel veel oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
Dus als je een poosje niks hoort ben ik druk achter de naaimachine.

Met de UFO gaat het nog niet zo goed. Hij zit nog steeds niet in elkaar. Binnenkort hoop ik daar toch wel meer van te kunnen laten zien.

Tot dan!




10 opmerkingen:

Suuske zei

Eén woord heb ik voor je klokhuisjes:
PRACHTIG!!
En wat maak jij mooie regelmatige steekjes zeg.. wów!!
En ach.. het quiltje van de meisjes met de vlechtjes... dat heb ik hier ook nog liggen... ergens.. werkelijk geen idee waar.

Robin kleurt trouwens ook heel mooi in het Bep-hoekje!

Nou Rita, succes met het machinaal quilten, je weet het: oefening baart kunst!

Groetjes, Suzanne

Grit zei

Liebe Rita,
das ist ganz wunderschön.
Liebe Grüße Grit

ineke zei

Leuke quilt met mooie kleuren is het geworden. Ik hou wel van dat sfeertje van Bep. Succes met het oefenen. Groetjes ineke

Debby zei

Hij is heel erg mooi geworden! Enne,... je Bep-hoekjes zijn ook erg leuk en helemaal a la Bep!

groetjes Debby

Anoniem zei

Lieve tante Rita, deze is echt weer geweldig mooi om te zien!!! En ik kan het weten, want ik mocht het in het echt bewonderen!!! Het blijven ook prachtige plaatjes om naar te kijken! Veel succes met het volgende project!! Dikke kus van Marly en mij

Merian zei

Heel mooi door gequilt.
Rechte lijnen zijn ook mooi hoor!
Knap dat je vorige week gewoon doorgequilt hebt.
En Bephoekjes zijn altijd leuk!
groetjes Merian

yvonne zei

Prachtig hoekje en wat fijn dat er dingen af zijn .
Ik wil ook zo graag dingen afmaken maar de tuin is op dit moment veel werk te doen ...

Manuela zei

Hallo Rita,

ein wunderschön Quilt.

Liebe Grüße
Manuela

Marianne zei

Erg mooi zijn je klokhuisjes geworden en geen gemakkelijk patroon. Het ziet er erg gezellig uit op het kastje op de foto. Fijn gevoel zo`n Affo en telkens bewonderen als je langs het kastje loopt zeker!!.Je kunt er met recht trots op zijn.
Groetjes Marianne

Anoniem zei

Schitterend de quilt en hele leuke hoekjes zijn het allemaal.

Groetjes,
Marga♥