maandag 2 juli 2012

UFO

De verjaardagen zijn weer achter de rug voor een poosje, dat betekent voorlopig geen gebak meer.
Misschien dat we nu toch eindelijk serieus kunnen gaan lijnen. Die paar extra kilo's moeten er toch af!!

Daarom maar goed bezig blijven met de handjes zodat ik niet in de verleiding kom om te gaan snoepen.

Laatst bij het opruimen kwam ik allerlei plastic tasjes tegen met allerlei nog te beginnen of niet afgemaakte projecten. Zoals deze nine-patch blokken. Ligt al jaren in een hoekje van de kast. De blokken moesten afgewisseld worden met blokken bestaande uit twee driehoeken met een oranje-rode kleur en een groen-bruine kleur. Nu denk ik bij mezelf hoe heb ik dat ooit kunnen kopen.
Dat dacht ik destijds blijkbaar ook al, want later heb ik de oranje-rode stof weggelegd en er een donkerblauwe voor in de plaats genomen. Ik was er toch nog niet tevreden over want de tas met de blokken en de andere stof belandde in de kast. Om er vervolgens jaren niet meer uit te komen
.

Toen bedacht ik me dat dat toch wel zonde was en vroeg advies aan Gerda.
Zij kwam met het idee om de blokken te maken met een ecru en een rode kleur. Daar zou ik zelf nooit opgekomen zijn. Stofjes gekocht en vervolgens belandde de tas weer in de kast omdat ik met andere dingen bezig was. En daarna weer met andere dingen enz. enz.


Tot afgelopen weekend de stoute schoenen maar weer eens aangetrokken en vol goede moed blokken gesneden.

Met de goede kanten op elkaar gelegd. Lijntje getrokken.


Aan elkaar genaaid volgens de snelle vlaggetjesmethode.


Aan de andere kant van het lijntje genaaid
.


Door midden gesneden.


Gestreken.


En voila, mooi blokken bestaande uit twee driehoeken.


Alles op bed uitgelegd en zo komt het er dan uit te zien.


Grrrr. Ik kom er een paar tekort. Nog maar een paar bijmaken anders wordt het echt een mission impossible.

Fijne dag!!




6 opmerkingen:

Quiltendewilma zei

Wat ziet dit er leuk uit!!
En ja het lijnen is niet altijd makkelijk,..

Hier 5 kilo lichter!! Moet nog heel wat kilootjes hoor,..Hopelijk gaat de suiker nu ook wat naar beneden,...

quilting Jeannet zei

Ohhh, wat een idee Rita, dat ga ik van je overnemen *U*...ik heb hier ene respectabele stapel ninepatches waar ik niet wist hoe ik ze zou verwerken, maar dit is leuk! ( en die 5 kg doe ik ook maar aan mee....)

Manuela zei

Hallo Rita,

die Idee von deiner Freundin war super.
Gefällt mir dein Top.

Liebe Grüße
Manuela

Debby zei

Wat is die Gerda toch goed, he? Soms denk je dat een kleurcombinatie niet kan, maar blijkt dan toch een goed idee. Ik vind het prachtig!!

Groetjes Debby

quiltvitrine zei

Wat een leuk idee van Gerda en het ziet er mooi uit.

KijkDaarIs zei

gelukkig ben je ermee aan de slag gegaan ..de blokken zijn veel te mooi om er niks mee te doen!!!
en wat wordt het mooi met deze blokken ertussen...
fijne dag....ennehhh..tja die kilo's...;0)