maandag 20 augustus 2012

Bijna AFFO.

Na de klokhuisjeslap had ik de smaak te pakken. De quilt die over het rek in de gang hing, moest er aan geloven.


Veel te vaak moest ik zeggen: die is nog niet helemaal af, die moet nog doorgepit worden. Want als ik zei doorgequilt keken ze of ze het in Keulen hoorden donderen. Want wisten zij veel wat doorquilten is en die rijgdraden erin, het leek net of het zo hoorde.

Dus twee weken geleden eraan begonnen, met een schuin oog op de Olympische Spelen. De Spelen zijn inmiddels afgelopen, maar ik vind het nu zo leuk aan het worden. hij moet gewoon af. En het schiet al lekker op.

Eerst moest ik het patroon nog eens opzoeken voor de naam van de quilt. Die luidt: History in the making.


Deze heb ik een aantal jaren terug als kant-en-klaar pakket gekocht bij haar. Ik viel meteen voor de antiekerige stofjes uit de Somersby Collection.

Ik moest ineens weer denken aan het berichtje dat ik laatst bij haar gelezen had. Dat ging over hoe je quilts een antieke uitstraling kan geven. Deze voldoet toch wel aan een aantal eisen. Zo komt er veel zwart en paars in voor.


En is er sprake van omgekeerde combinaties.


Verder is er geen border. Het patroon loopt door tot in de rand.


Het middenstuk heb ik gerasterd, dus die was gauw klaar.

De buitenkant is iets meer werk, maar wordt al heel mooi. Hier een paar foto's.



De grote blokken aan de buitenkant heb ik doorgequilt met hetzelfde patroon als de Ohio-blokken. Kijk maar:



Na een rondje wassen en drogen komt het quiltwerk nog beter tot zijn recht.
Twee randen zijn al klaar. Nog twee te gaan. Buiten is het veel te warm, dus lekker binnen met de quilt op tafel op de Goofse manier. Die komt deze week wel af.


 Een hele fijne zonnige dag!



4 opmerkingen:

Grit zei

Super schön!!!!
Liebe grüße Grit

Ann zei

I love your quilt, it is so beautiful, well done!

quilting Jeannet zei

Wat is dit een ontzettend leuke quilt zeg, helemaal toppie die kleuren!

Inge zei

Helemaal geweldig!! Wat een mooie quilt en op de Goofse manier doorgequilt, ook helemaal mijn idee!