zaterdag 15 september 2012

Help! I'm on Pinterest

De eerste rand zit er aan.  Niks spectaculairs. Gewoon een paar stroken er aan en klaar.
De volgende rand is ietsjes meer werk. Dus dat gaat wel even duren.
 
 
Ik ben al wel een paar jaar actief op internet maar wat ik nu heb ontdekt op het www.....
Heel toevallig kwam ik via-via terecht op Pinterest. Wat je daar allemaal tegenkomt. Het is echt ONGELOOFLIJK.
 
Voor degenen die niet weten wat Pinterest is zal ik het even uitleggen.
Pinterest moet je zien als een digitaal prikbord waar je dingetjes opzet die je leuk vindt. Vroeger scheurde je misschien plaatjes uit tijdschriften om te bewaren voor later om inspiratie op te doen of gewoon om dat je het mooi vond. Nu kijk je bij andere sites en pin je leuke dingen naar je eigen site.
Je kunt natuurlijk ook je eigen foto's er op zetten.
 
Wat ik niet allemaal ben tegen gekomen. Je kijkt echt je ogen uit!
 
Om maar even op  handwerkgebied te blijven, wat vind je hier van?
 

En wat dacht je van dit?
 
 
En dit?
 
 
Wil je een naaiatelier maken dan kun je hier inspiratie opdoen:
 
 
Of zoiets:
 
 
Te klein, zeg je. Dit dan:
 
 
Te druk? Nog eentje dan:
 
 
Je komt er hele verzamelingen speldenkussens tegen. Deze vind ik zelf wel leuk:
 
 
Nooit geweten dat je staalwol kunt gebruiken als vulling voor een speldenkussen:
 
 
Dan blijven je spelden natuurlijk wel lekker scherp.
 
De mooiste quilts kom je er tegen. Ik was natuurlijk helemaal niet verbaasd dat ik een foto van een quilt van onze eigen Supergoof tegenkwam op een Amerikaanse site. Wel was ik verbaasd dat ik een melding kreeg dat de foto's die ik gepind had weer gere-pind waren door wildvreemde mensen aan de andere kant van de wereld. Vervolgens ga je ook weer op hun site kijken en ben je zo weer een uur verder. GEVAARLIJK. Dit is echt verslavend.
 
Daarom wilde ik maar met deze afsluiten:
 
 
Dus jullie zijn gewaarschuwd.
Weet waar je aan begint!!!
 
Fijn weekend!
 
 
 
 
 
 
P.S. Dit ideetje wilde ik jullie niet onthouden: 
 
Handig toch, zo'n speldenkussentje aan je naaimachine? 
 
 
 
 
 
 
 


6 opmerkingen:

lia zei

Het lijkt me zo leuk en de foto's die je laat zien zijn super.Ik zit ook regelmatig te kijken maar houd het nog even af,ik ben al zo verslaafd aan blogjes, lapjes ,quilts en verzamelen van vanalles dat het huishouden dan op de vierde plaats komt.
Groetjes Lia

Hennie zei

Je eerst rand zit er mooi aan, hartstikke leuk ! ! !
Wat een prachtige kransen! !

Fijn weekend Hennie.

Monica zei

Oh ja, ik hoorde er al meer over, dus durf ik er niet aan te beginnen, kost dan nog meer tijd achter die computer....! Maar het idee van het speldenkussen op de naaimachine ga ik morgen onmiddellijk uitvoeren :-) dus het is toch wel ergens goed voor ha ha

Suuske zei

Ach Rita, wat een plaatje is je quilt nú al! Het zal een feest zijn om daar aan te werken. Ik ben heel benieuwd naar de volgende rand!

Enne Pinterest... ik las er toevallig gisteren ook over in de krant. Lijkt me ook enorm leuk. Zal binnenkort ook eens gaan kijken.

Groetjes, Suzanne

yvonne zei

heel toevallig ben ik afgelopen weekend op Pinterest terecht gekomen.
En ja hoor wat is dat leuk!!!
Ik mag vanmezelf alleen s,avonds kijken anders blijf ik steeds kijken.

Mascha zei

Je maakt me nieuwsgierig. Zal ik gaan kijken of niet ha ha.
Groetjes, Mascha