donderdag 27 september 2012

Huisje voor Carmen

Vandaag is het de verjaardag van Carmen, de vriendin van mijn oudste zoon. Er moet dus een speciaal huisje geplaatst worden.
 
Carmen, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en dit is jouw huisje. Ik hoop dat je hem leuk vind.
 
 
Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb op mijn blog. Nu zul je denken: die is lekker druk geweest met de lapjes en heeft veel te showen. Nou niet dus.
Ik heb totaal geen zin om iets te maken. Waar ligt dat aan? Ik heb geen idee.
Heb ik te veel omhanden en zie ik door de bomen het bos niet meer? Dat denk ik niet, dat ben ik immers wel gewend. Ik hou wel van een beetje afwisseling. Bovendien heb ik twee projecten afgerond. Een reden temeer om vol goede moed verder te gaan.
 
Ik zal er maar niet te zwaar aan tillen. Het quiltseizoen is nog maar net begonnen. Het komt vanzelf wel weer.
Ik kan jullie wel een paar huisjes laten zien.
 
Deze kon er net niet op:
 
 
De huisjestop is net over de helft maar is nu al erg zwaar door de vele naadjes aan de achterkant.
 
Verder word er gewerkt aan de tweede rand van de Fleur Rouge. Maar dat schiet nog niet zo op.

 
 
Verder worden mijn dagen opgeslokt door huishoudelijke klusjes en door de hond die erg aan het puberen is. Omdat ik hem in de gaten moet houden neem ik beneden de laptop nog wel eens op schoot en ja, ik heb het al eens genoemd. Dan kom ik weer op Pinterest terecht en al pinnend kwam ik weer heel veel leuke dingen tegen op haakgebied. Vorig jaar was ik al aan een Granny-deken begonnen na een knie-operatie, maar dit patroontje vind ik ook wel heel erg leuk.
 
 
De African flower.
 
 
Voor de kleurtjes was ik afhankelijk van wat Zeeman in het assortiment heeft. Maar omdat ik regelmatig binnenloop had ik al heel wat verzameld. En deze kleuren vind ik helemaal leuk. Ben je ook geïnteresseerd in haken kijk dan eens bij Karin. Hier kun je ook het patroon vinden.
 
Ik ga proberen om weer wat te doen. Het weer werkt in ieder geval mee, want het is grauw en grijs. Lekker binnen blijven dus. Maar eerst even een rondje langs de mede-blogsters.
 
Fijne dag!
 
 


2 opmerkingen:

Grit zei

Wunderschöne Häuser.
Liebe Grüße Grit

Hennie zei

Prachtige huisjes, de bouwvakkers bij mij zijn in staking, ha, ha, ha.
Je granny's zien er mooi, fleurig uit ! ! !

Groetjes Hennie.