zondag 28 oktober 2012

Huisje voor ......

Ja, ja hier istie dan. Het huisje voor mezelluf.
 
 
Een huisje in mijn lievelingskleur, roze met rode stippen.
 Weer een jaartje ouder en hoewel ik er niks meer aan vind om jarig te zijn, ben ik blij dat het me toch weer gelukt is en dat ik kan zeggen: ik ben jarig!!
Want iedereen wil wel oud worden maar niet oud zijn.
 
Dit is niet het enige huisje dat ik gemaakt heb. Hij kreeg nog gezelschap van deze:
 
 
En deze:
 
 
Je ziet het gaat weer de goede kant op met de huizenbouw. Al bijna weer een hele straat volgebouwd. Ik heb het handwerken weer opgepakt al gaat het nog niet zo voortvarend.
 
Het kleedje van de rommelmarkt heeft een mooi plaatsje gekregen op mijn buffetkast in de keuken.
Dat zou de maakster eigenlijk moeten kunnen zien dat het toch nog goed is terecht gekomen.
 
 
Het past mooi bij mijn Blauw Saks-servies dat ik gevonden heb op rommelmarkten de afgelopen jaren.
 
Serviezen verzamelen is nl. een tic van mij. Ik kan er niet genoeg van krijgen. Ik heb er extra schapjes voor laten maken in de keuken zodat ik ze mooi kan etaleren.
 
 
Dit servies heb ik al jaren in mijn bezit en ik heb er ook jaren over gedaan om de koffiepunten bij elkaar te sparen om het te kunnen bestellen.

 
Een volgende keer meer over mijn serviezen-tic.
 
We hebben nog een verjaardag te vieren. Op 20 oktober was het nl. een jaar geleden dat ik mijn eerste berichtje heb geschreven op mijn blog.
 
En nu ga ik het nodige servies klaarzetten voor de koffie met gebak voor de visite die zo gaat komen.
Ik ben blij dat ik op zondag jarig ben, want op zondag doe ik niet aan de lijn en dus neem ik straks een extra groot stuk taart. Je bent immers maar één keer per jaar jarig, nietwaar? En ook om te vieren dat ik nu 10 kg aan gewicht ben kwijtgeraakt. En ik hoef ze niet terug te vinden :-).  En maandag gaan we er weer tegenaan want er moet nog 2 kg af en dat is hard werken.
 
Tot een volgende keer.
 
 
 
 


4 opmerkingen:

Jet en Zus zei

Gefeliciteerd!

Taart hoort nu eenmaal bij jarig zijn! Geniet er maar van!

Gretjes Anita

Manuela zei

Schöne Häuser.

Liebe Grüße
Manuela

Anoniem zei

HARTELIJK GEFELICITEERD met je verjaardag!!!!
Je eigen gemaakte appeltaart was HEERLIJK!!!!
Fijne dag nog Rita.
Groet Toos.

Suuske zei

Proficiat Rita! Je hebt een prachtig huisje voor jezelf gemaakt, wat een schattig stofje zeg.

Oh, een serviezen-tic, ik ben heel benieuwd! Ik ben ook gek op serviesgoed maar bij mij is het meer een allegaartje.

En wat knap zeg, 10 kilo eraf. Petje af! Ik ben de moed inmiddels verloren en leg me er maar bij neer dat ik een maatje meer heb..

Fijne dag!

Groetjes, Suzanne