zondag 14 oktober 2012

Ja, ik ben er nog!

 Alleen even niet zo aktief met handwerken.
Druk met van alles en nog wat. In huis en in de tuin en dan komt er van handwerken niet zo veel. Ik kan de rust er ook even niet voor vinden.
 
Vanmorgen even naar de rommelmarkt geweest. Daar ben ik weer eens heel goed geslaagd. Dat is ook wel eens anders geweest. Kijk wat ik gevonden heb.
 
 
Bij de eerste kraam was het al raak: twee mooie geborduurde kleedjes. Eén blauwe langwerpige met blauwe figuren en aan de randen opengewerkt. Voor maar 3 euro. Toch sneu voor de maakster, die is er toch maar mooi druk mee geweest. Je snapt wel dat ik die niet kon laten liggen. Past mooi in mijn buffetkast want daar heb ik nog geen passend quiltje voor.
 
 
Met een mooi motief in het midden:
 
 
 
En een zg. pyamazak. Volgens de verkoopster komt hij uit Luxemburg. Heel mooi geborduurd, ook  voor maar 3 euro.
 
 
Verder heb ik een leuk emaille schaaltje en een mooie koffiekan aan mijn blauw emaille-verzameling toegevoegd. Leuk in de vensterbank met een bosje bloemen er in. Van de rest van de verzameling zal ik nog wel eens een foto plaatsen.
 
 
Deze oude koektrommel kon ik niet laten liggen. Op de foto is het niet zo goed te zien, maar hij is heel lichtgroen. Ik ben helemaal weg van het romantische plaatje. Leuk om handwerkjes in te bewaren.
 
Deze kwam ik ook nog tegen. In dit kistje kan ik mooi mijn bolletjes haakgaren bewaren. Helemaal in stijl.
 
 
Dat is ook het enige waar ik me mee bezig heb gehouden, deze gehaakte bloemen.
De bouw van de huizen ligt momenteel stil.
Ik heb even een dipje. Dat kun je zo hebben als de blaadjes vallen.
Eerst maar eens even mijn vondsten afwassen en alles installeren. En alles een beetje anders neerzetten.
 
Ik denk dat ik net als Supergoof het bloggen even op een laag pitje zet, want ik heb toch momenteel niet veel te vertellen.
 
Tot de volgende keer.
 


3 opmerkingen:

lia zei

Je hebt hele leuke spulletjes gevonden echte aanwinsten en het quilten komt vanzelf weer.
Groetjes Lia

Wilma Kuin zei

Jippie,.. Daar ben je weer,..
Wat een leuke spulletjes heb je gevonden,..

Suuske zei

Wat een leuke spulletjes heb je gekocht. Ik ben ook gek op emaille. Vind vooral je schaaltje met bloemen heel erg mooi.
En dan de geborduurde kleedjes, dat is nu net zo fijn aan gebruikte spullen: iemand heeft er vast met plezier aan gewerkt en is trots geweest op het eindresultaat en nu ben jij er heel blij mee. Mooi toch!

En ach, over je dipje, wat maakt het uit, de zin komt vast vanzelf weer terug. Je gehaakte bloemen zijn trouwens ook errug mooi.

Groetjes, Suzanne