vrijdag 16 november 2012

De groetjes van Rudolph

Het is weer tijd voor een speciaal huisje. Vandaag viert nl. mijn DH zijn verjaardag. 57 wordt hij vandaag en dat vieren we vanavond met een etentje met familie en vrienden. Dat hij een longontsteking onder de leden heeft maakt de feestvreugde er niet minder om.
 

Het lapje met de bloemetjes heb ik gekocht voor de achterkant van de Diagonal Nine-patchquilt. Weten jullie nog wel? Dat was deze:
 
 
Dan kan ik hem gaan sandwichen.
 
Met de rendieren gaat het uitstekend. De ogen zijn inmiddels geappliceerd en Rudolph is zelfs al voorzien van een gewei. De andere rendieren lopen nog zonder gewei rond.
 
 
Die heb ik gemaakt van een wolletje. Daarmee heb ik het mezelf een beetje makkelijk gemaakt want dan hoef je de randjes niet naar binnen te werken. En het geeft ook nog eens een heel leuk effect.
 
 
Het lijkt wel een hand die naar je aan het zwaaien is. Dat is ook niet zo gek want als patroon kun je de hand van je kleinkin(eren) omtekenen. Aangezien ik nog geen oma ben heb ik het patroon uit de Quiltmania maar overgenomen.
 
Morgen naar de handwerkbeurs in de Rijnhal in
 Arnhem. Zijn er nog meer dames die daar naar toe gaan?
Misschien zie ik jullie daar dan wel!
 
Fijne dag!


5 opmerkingen:

Jet en Zus zei

Ik ga morgen ook!Zie geen foto van je op de blog dus ga je ook niet herkennen.Jammer!

Groetjes Anita

Grit zei

Fantastisch!!! Super schöne Sachen zeigst Du uns.
LG Grit

Phebe and Jane zei

Wat een leuke dingen laat je zien. Veel plezier vanavond en morgen.
Groetjes,
Marian

Monica zei

Gefeliciteerd, leuk huisje, ik was weer helemaal achter met blogjes kijken, leuke dingen ben jij mee bezig. Ook Rudolf, énig

Carin zei

Nog van harte gefeliciteerd met je man en ook beterschap !!
Je ninepatch quilt is een plaatje en die rendierendieren quilt is prachtig, die staat ook nog steeds op mijn verlanglijsje.