zondag 4 november 2012

Leuk dagje.

Gisteren een leuk dagje gehad bij Petra Prins. Vriendin Toos wilde nl. graag de cursus lintborduren gaan doen en wilde niet alleen gaan. En omdat ik altijd wel voor zoiets te porren ben zaten we lekker een groot deel van de dag in de cursusruimte van Petra waar we onder het toeziend oog van Esther met lintjes in de weer zijn geweest. Enkele jaren terug heb ik al eens een cursus borduren met kraaltjes en zijdelint gevolgd bij Kristel Salgarollo, met onderstaand quiltje als resultaat.



Je zult begrijpen dat ik hier erg trots op ben.

Nog even een paar detailfoto's.



Deze keer was het de bedoeling dat we roosjes en blaadjes gingen maken. Dat viel nog niet mee. Eerst maar even een oefenrijtje. Daarna voor het echie. Zo zou het er uit moeten zien:


En zo is het geworden.

 
Niet helemaal af dus maar dat kunnen we nu zelf thuis afmaken.
 
Ik heb meteen maar even rond gekeken voor een achtergrondstof voor mijn huisjesquilt want die moet aan het eind van het jaar toch wel in elkaar zitten.  En dit is het geworden:
 
 
Rode bloemen en grijsgroene blaadjes op een lichte ondergrond. Natuurlijk moest er ook een tussenvulling mee.
Het roze huisje bleek ik al een keer eerder gemaakt te hebben. Dat is al de derde keer dat ik daarmee de fout inga. Ik heb nu al drie dubbele en allemaal in rood of roze. Dat wordt dus een leuk mini-quiltje als ik er nog een paar bij maak.
 
Hier nog even een aktie-foto. Ik ben de tweede van links in opperste concentratie.
 
 
Meer foto's zijn te zien op vanuitdewinkel.

Ik ga weer verder met mijn huisjes.
 
Fijne dag!
 

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Rita, het was gezellig en leerzaam!!

Groet Toos.

Hennie zei

Wat een prachtige borduurwerkjes, ik begrijp dat je trots bent op je eerst kraaltjes en zijde lint werk, ziet er erg mooi uit.

Fijne zondag Hennie.

Suuske zei

Wat laat je weer een schitterende dingen zien Rita. Je bent een ware naaldkunstenares.
Toevallig kwam ik laatst ook iets tegen over zijdelintborduren en ik was daar helemaal door gefascineerd. Maar ja, ik heb nog nooit geborduurd en dan lijkt me dit ook niet het meest geschikte project om mee te beginnen. Maar ik vind het wel práchtig!

De achtergrondstof voor je huisjes is ook schitterend

Fijne dag.