zaterdag 8 december 2012

Rendieren in een mandje.

Zo, eindelijk tijd om een berichtje te schrijven na een drukke week met van alles en nog wat.

Robin moest naar de dierenarts omdat hij een klein winkelhaakje in zijn lip had. Dat krijg je ervan als je de vrouwtjes lastigvalt. De hormonen moeten nu een beetje in toom worden gehouden met een injectie. Dus zaten we bij de dierenkliniek waar we precies een jaar geleden afscheid moesten nemen van onze Jari. Dan komen de herinneringen weer in alle hevigheid terug. Zijn foto staat in de linkerkolom.

Verder is er gewerkt aan de huisjes en aan de rendierenquilt.
De rand zit er al lang aan en hij is ook gesandwiched (schrijf je dat zo?).
Voor de achterkant had ik iets crème-achtigs in gedachten. Maar niets uit mijn stoffenvoorraad paste erbij. Totdat mijn oog viel op deze stof die al jaren in de kast ligt en op een goede gelegenheid wachtte om eruit te komen Geen crème maar lichtbruin met rood en zwart in een motief van gevlochten riet. Past perfect.
 
 
 Ik heb zelfs de bies er al aangezet. Dat durf ik wel aan want hij zit mooi strak aan elkaar, Deze keer heb ik hem niet op de vloer geplakt maar heb ik hem op de Goofse manier op tafel gelegd en zo aan elkaar gespeld. Zo kan ik mijn arme knietjes en rug een beetje ontzien. Het ging zelfs zo goed dat ik meteen de Diagonal Nine-patch op deze manier in elkaar heb gezet. Dat was een goeie tip van Ons Ingrid. ; - )
 
 
Bij de rand heb ik op goed geluk vierkanten gesneden van 4 1/2 inch en laat het ook nog precies goed uitkomen bij de onder- en en bovenkant. De lange zijden was een ander verhaal. Dat paste niet.
Daarom heb ik maar zelf een paar blokken ontworpen dat precies in het midden ertussen past.
Nu ga ik hem doorquilten met bruin garen en met grote steken. Een beetje country-achtig.
 
 
De Kerstman heeft inmiddels ook weer een plekje in de woonkamer gekregen, zo kan hij de rendieren mooi in de gaten houden.
 

De eerste kerstkaart hangt er al weer. Bedankt Toos!

En wat vinden jullie van mijn kerstboom?



Ik ga op zolder nog even wat kerstversierselen zoeken en dan lekker quilten, het weer leent zich er goed voor. Lekker bij de kachel met een quilt op schoot.

Fijn weekend!

4 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat is het een leuek quilt,... volgens mij zi eik een bekende grote kerstman,...

Pauline zei

Wat een enige rendierenkerstquilt heb je onder handen! Heb je de bies aangezet voor je gaat quilten, ga je met de hand of machinaal quilten? De achterkant is enig!
Je kerstboom is heel origineel en sfeervol. Fijn weekend!

Anoniem zei

Zo te zien ben je ERG actief geweest!!!
Het ziet er allemaal PRACHTIG uit!!

Groet Toos.

belarmina zei

es precioso!!!!! me gusta muchísimo
saludos