zaterdag 12 januari 2013

Eindelijk weer foto's!

Dit verhaaltje staat al een week in mijn concept-map, maar ik kon met geen mogelijkheid de foto's erbij zetten. En wat is nu een verhaaltje zonder foto's? Niks aan toch. Het is een probleem bij Blogger en die moet dat oplossen. Met veel kunst- en vliegwerk is het nu toch gelukt, maar vraag niet hoe. Ik weet niet of ik het een volgende keer nog weet. Blogger doe je werk!

Een heel nieuw jaar ligt weer voor ons. Wat zal dit jaar weer brengen. Hopelijk een heleboel fijne quiltuurtjes die weer resulteren in een paar mooie quilts.
 
Zo aan het begin van het nieuwe jaar zie je bij veel bloggers dat de balans wordt opgemaakt van wat er voor moois is afgemaakt en welke projecten er nog afgemaakt moeten worden. Het gaat hier al net zo.
Heel veel moet nog afgemaakt worden.
 
Het jaar 2013 wordt dan ook het jaar van het grote AFMAKEN en werken uit de voorraadkast.
Alle kasten puilen uit van de stoffen. Dozen, plastic bakken, dienblaadjes. Alles ligt vol met werkjes waar aan gewerkt wordt, werkjes waar ik eigenlijk aan wil beginnen en werkjes waar ik ooit aan wilde beginnen maar die ik niet leuk meer vind.
 
Kortom ik probeer geen nieuwe stofjes meer te kopen, alleen voor achterkanten of als ik een bepaalde kleur voor erbij moet hebben.
 
Maar ja, zoals alle goede voornemens zal ook van dit voornemen wel niet veel terecht komen, ben ik bang.
 
 
Mijn ontwerp-wand is een rommeltje van huisjes en SBS-blokken.
 
De huisjesquilt moet afgemaakt worden al staat er niet meer zo'n druk op en dat komt goed uit want dan kan ik verder gaan met mijn hexagonnenquilt, de SBS-quilt en de Civil War Tribute Quilt.
 

 
De wat?
Ja, je leest het goed. De Civil War Project Quilt. Ooit mee begonnen in 2010 als een blok-van-de-maand project en achter in de kast terug gevonden. Bij blok 2 was ik afgehaakt en nu weet ik weer precies waarom.
Er moesten nl. 4 blokken worden gemaakt en na 2 blokken kwam ik er achter dat er nog een strip aan de onder- en bovenkant gezet moest worden. Dat was niet te zien op de foto maar daar kwam ik achter toen ik blok 1 en blok 2 aan elkaar wilde zetten en blok 2 veel te klein bleek.
 
Wat te doen. Ik had nog maar stof voor 2 blokken want niet goed gelezen natuurlijk.
Het staat er toch echt!
Eerst goed kijken en lezen en eerst de grote stukken snijden.
 
 
Later heb ik via-via wel weer de zelfde stof erbij gekregen maar het kwaad was al geschied. De hele zooi was al in de kast beland inclusief alle maandpakketten daarna. Daar kwam nog bij dat de blokken die wel af waren heel groot bleken te zijn . Daar had ik geen idee van en ik schrok er een beetje van.

 
Ik kwam alles weer tegen toen ik op zoek was naar iets wat ik trouwens nog steeds niet gevonden heb en heb alles weer uit de kast gehaald. Eeuwig zonde om dat te laten liggen.
 
 
Alle blokken van maand 2 waren gesneden dus dat moest toch niet al te moeilijk zijn. Even inlezen en aan de slag.
Na een paar uur werken was dit het resultaat.
4 blokken inclusief extra onder- en bovenkant.
 

Hier kun je goed zien hoe groot de blokken worden. Het patroon is op A4-formaat. Dit blok is 15 inch.

De volgende keer zal ik een foto van de gehele quilt laten zien dat lukt me nu niet.
Het moet toch mogelijk zijn om elke maand twee pakketten weg te werken, vooral omdat het geen priegelwerk is en ik ze op de machine maak. Maar ja, die goede voornemens!
 
Fijne dag!
 


5 opmerkingen:

lia zei

Hele mooie projecten heb je onder handen en een goed plan om alles eens af te maken,dat ben ik ook van plan.Maar zie ik nou dat je een foutje hebt gemaakt bij het cival war blok?.
Sorry als het niet zo is.
Groetjes Lia

Ritainquiltland zei

Inderdaad Lia, helemaal fout, fout, fout. Ik zie het nu pas.
Ga het gauw veranderen.
Dank je wel voor de tip!

Anoniem zei

Ha Rita,

Het ziet er weer ERG MOOI uit!!!

Groet Toos.

KijkDaarIs zei

Wat een goed voornemen heb je!!
het is toch en hele mooie quilt..( de top ligt bij ons in de winkel...en het is echt geen kleintje!!!
Verder ben ik dol op stofjes..dus winkel ik in eigen kast maar voeg toch ook wel weer het één en ander toe hoor!!!
Je komt toch nog wel gezellig langs..in Zutphen???
Fijn weekend..;0)

Kleine Vingers zei

Wel leuk om al die verschillende projecten te zien.
kleinevingerstussenstofjes.blogspot.nl