zaterdag 2 februari 2013

Top is af!

En dan ineens istie zomaar af.
 De top van de Fleur Rouge. En ik heb de verschillende randen nog geeneens laten zien. Rand nummer 4 is het zelfde als rand nummer 2. Daarna komt een groene strip en daarna komt de border al weer. Een mooie bloemenstof waar de rode en groene kleur weer in terugkomen.

 
Niet dat het zo makkelijk ging. De groene rand bijvoorbeeld is een halve inch te smal. Dat komt ik had per ongeluk een strip van 2 inch gesneden i.p.v. 2,5 inch. En omdat ik niet meer genoeg stof had moest ik van de andere strippen ook maar een halve inch afsnijden.

 
En de bloemenrand is ook iets smaller geworden omdat er niet meer stof in het pakket zat. Ik heb de stof eerlijk in vieren gedeeld en omdat ze met een schuine hoek aan de top gezet moesten worden kwam er een hap in de hoeken te zitten. Ik heb er dus maar anderhalve inch afgehaald.

 
Jammer, maar het kon niet anders. Of eigenlijk kon het wel anders, dan had ik de randen eerst aan de boven- en onderkant en vervolgens aan de zijkanten moeten naaien. Maar dan had ik alles weer los moeten halen en daar had ik niet zo veel zin aan.

Ik ben er blij mee zoals hij is.

12 opmerkingen:

Hennie zei

Prachtig, mooie fleurige quilt is dit geworden, veel quilt plezier.

Fijn weekend Hennie.

Wilma Kuin zei

Prachtige top!! Veel plezier met dubbelen,..

Pauline zei

Wat een verrukkelijke top, schitterend rood! Fleur Rouge is een zeer geslaagde top, ik denk dat hij na het quilten nog mooier zal worden.

Grit zei

Wow Rita,

your top looks gorgeous.

Greetings from Germany,
Grit

Phebe and Jane zei

Wauw, mooi. De kleuren zijn prachtig. Heel veel quiltplezier!
Groetjes,
Marian

Anoniem zei

WAAAAUW ERG MOOI!!!!
Zeg maar PRACHTIG!En snel af.

Groet Toos.

bep zei

Helemaal mooi Rita, wat gaat het patchen je goed af , groetjes Bep

belarmina zei

pues esta precioso!!!!!
saludos

Supergoof zei

Wat istie MOOI & VROLIJK!
Geweldig!
:o)

Manuela zei

Your top looks very beautiful.

Greetings, Manuela

Debby zei

Wat een mooie quilt is dat geworden! Mooi patroon en prachtige stoffen!,

Groetjes Debby

Annemarie zei

Schitterende top! Prachtige stoffen en kleuren heb je gebruikt! Veel plezier bij het quilten! Groetjes, Annemarie