zondag 10 maart 2013

Even een beetje ruimte maken

Ik moest even een beetje ruimte maken op mijn ontwerpwand, dus heb ik de dubbele huisjes eraf gehaald. Het idee was om er een mini-quiltje van te maken maar dan moesten er wel wat bijgemaakt worden.
Ik heb mijn eigen kleurtjes weer aangehouden en dezelfde tussenbaantjes gebruikt als de grote quilt.
En zo heb je in een middag en een avond een mini-quiltje.
 
 
Nu nog even een achterkant en een stukje tussenvulling opzoeken en dan eens zien hoe ik hem doorquilt. Alvast een beetje oefenen voor de grote quilt.
 
En maar hopen dat ik nu niet nog meer dubbele maak!
 
Wat heb ik nog meer gedaan. Niet veel.
Ik heb de sashings gesneden want ik was ineens bang dat ik niet genoeg stof had en wat dan?
Maar natuurlijk had ik wel genoeg stof want dat meet ik altijd precies na en ik koop altijd wel wat meer dan nodig is.
 
Ik heb ook alle benodigde huisjes al op het vliespapier uitgeprint want dat houdt ook zo op.
 
Je snapt het wel. Ik grijp elk excuus aan om maar niet die 8 blokken van de CWT quilt te maken
want daar zie ik ontzettend tegenop. 8 dezelfde blokken! Bleeeh. Ik heb al wel stukjes gesneden en dan lees je ineens in het patroon dat je een "scant 1/4" seam" aan moet houden. Wat zou dat nu weer betekenen. Ik kan wel engelstalige patronen lezen maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Woordenboek van jonste zoon erbij gehaald en jawel: een krappe naad aanhouden. Dat wordt dus eerst een proefblok maken.
 
Ik kan nog wel even vooruit met de huisjes.
Hier zijn er dan ook nog een paar.
 
 
Fijne zondag!


7 opmerkingen:

Nellie zei

Wat een prachtige huisjes qilt ik ben gelijk volger geworden ben zelf pas begonnen met quilten maar ben al helemaal verslaafd kom vaak bij je kijken

Groetjes Nellie

Miny zei

Het zijn mooie huisjes, de kleurcombinatie is echt leuk.

Groeten Miny

Anoniem zei

Het ziet er weer PRACHTIG uit Rita!!!

Groetb Toos.

Manuela zei

Der Häuserquilt wird wunderschön.

Liebe Grüße
Manuela

Suuske zei

Kun je straks ook zeggen dat je huisjesquilt AF is! Eigenlijk wel een heel goed idee om zo al vast eens te kijken hoe je de grote gaat doorquilten.

Ben je al begonnen aan je acht blokken of nog steeds moed en zin aan het verzamelen?!

Groetjes, Suzanne

Pauline zei

Wat ziet dat er gezellig uit! Veel plezier met je mooie huisjes.

KijkDaarIs zei

Hoe gaat het met de bouw...toch geen last van vorst verlet???
Het ziet er wel heel leuk uit hoor ..
Fijne avond