vrijdag 12 april 2013

Oefenquiltje

Het kleine huisjesquiltje is inmiddels af. Ik ga de grote quilt denk ik maar op dezelfde manier doorquilten. Dit was dus eigenlijk een oefenquiltje.
 
 
Hij kan mooi gebruikt worden voor mijn poppenbedje die ik eens op de rommelmarkt op de kop heb getikt.
Ik zal hem eens even voor de dag halen. Kijk hier istie. Dan kan ik meteen dat andere quiltje even laten zien.
 
 
Deze is gemaakt van 30-jaren stofjes en is als kompleet pakket gekocht bij Petra.
Ik vind deze stofjes zo leuk, jammer dat je ze zo weinig tegen komt. Daar wil ik nog wel eens een grote quilt van maken, een weddingring bijvoorbeeld.
 
 
Het lakentje is gemaakt van een oude sloop (ook van de rommelmarkt). De bovenkant van de sloop  waar een borduurtje in is verwerkt heb ik omgezoomd en doet nu dienst als bovenlakentje.
 
 
 De onderkant van de sloop gebruik ik als onderlaken. En nee, dat is niet zonde anders ligt die sloop toch maar in de kast.
 
Ik zet het bedje weer weg dan kan de baby weer rustig verder slapen, nu met een extra dekentje.
 
Fijne dag!

6 opmerkingen:

Terray zei

Ik vind het een onwijs mooi en leuk oefenquiltje.
Als je de grote zo ook gaat maken komt het zekers goed!!

Groetjes
tertia

Anoniem zei

Bezige bij, mooooooi hoor!!!

Gr.T

Riet zei

Wat een leuke blog is dit en wat maak je mooie dingen. De huisjesquilt en de poppenquilt, zo mooi.
Ik ben je nieuwe volgster.
Riet

Wilma Kuin zei

Wat ziet het er weer gezellig uit hier,...

Fijn weekend,..

Manuela zei

Beide Quilts sind wunderschön.

Liebe Grüße
Manuela

Anoniem zei

Dag Rita,

Inderdaad mooie quiltjes, de jaren 30 stofjes kun je bij het hobby hoekje in Huissen krijgen. Die hebben best een leuke collectie. Groetjes van Hetty van loon