dinsdag 21 mei 2013

De dagen vliegen hier voorbij

En je wilt altijd veel meer doen dan mogelijk is. Daarom schiet het bloggen er wel eens bij in.
 
Vorige week eindelijk weer eens naar Zutphen geweest voor een achterkant voor de huisjesquilt. Er was weer allerlei moois te zien.
Ik wilde een lichte achterkant met een klein bloemetje en dat is weer gelukt. Deze mocht mee naar huis en de rode stof mocht ook mee voor een ander project wat op stapel staat.
 
 
Wat is er verder gebeurd op quiltgebied. De blokken van de Squash Blossoms Quilt zitten aan elkaar en de stofjes voor de randen liggen al klaar om er aan gezet te worden. Dus dat schiet al lekker op.
 
 
Gisteren zijn we weer naar de jaarlijkse Pinkstermarkt geweest in ons dorp en kijk wat ik heb gescoord.....
 
 
Mooie oude knopen in verschillende maten die ze vroeger gebruikten voor slopen e.d.
En ook nog deze...
 
 
Voor overhemden en kinderkleding.
 
 Een leuke vondst voor heel weinig geld. Ik heb er maar 5 euro voor betaald maar voor mij zijn ze veel meer waard natuurlijk. Gebruiken zal ik ze denk ik niet, maar ze zijn alleen al mooi om naar te kijken. Iemand enig idee hoe oud ze zijn?
 
Fijne dag!


4 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Prachtig!!! Genieten,..

Anoniem zei

hallo Rita,

Ik denk dat de knopen uit de jaren '50 komen. Te zien aan het lettertype van de kaarten (mijn moeder had ook nog allemaal van zulke knopen in haar knopenbus, zij is in de jaren '50 getrouwd).

Groeten, Gretske

Nellie zei

wat een mooie quiltsssssssss en echte super mooie knopen

Gr Nellie

Suuske zei

Aaaah, die knopen... wat een geweldige vondst! Ik zou ze ook niet gebruiken, gewoon een mooi plekje er voor zoeken en er lekker naar kijken.

Groetjes, Suzanne