woensdag 21 augustus 2013

Hebben jullie dat nu nooit?

Dat je even geen zin meer hebt in al die lapjes en toestanden?
Dat je het idee hebt dat het allemaal te veel wordt.
 En dat het zo'n verplichting wordt om alles op computergebied bij te houden op blogger, facebook en pinterest.
 
Daarom heb ik het de laatste weken maar een beetje kalm aan gedaan. In huis eens orde op zaken gesteld en het nodige opgeruimd en weggedaan. Weg met al die ballast!
 
Daarna was de schuur aan de beurt.
Wat daar niet allemaal in stond. Dan denk ik altijd: zijn wij nou de enigste die zo veel troep hebben.
Je schaamt je gewoon als alles buiten in de tuin staat. Gelukkig heb ik 2 schoonzusjes die het leuk vinden om op rommelmarkten te staan, zo krijgen de goede spullen nog een nieuw leven.
 
En een opgeruimd huis zorgt voor een opgeruimd hoofd, zeggen ze altijd.
 
Dus je snapt wel dat ik aan handwerken niet ben toegekomen.
Afgezien van de cursus Apliquick bij Petra Prins vorige week. Het was erg leerzaam en weer erg gezellig. Ik heb het werkstuk nog niet afgemaakt en ik weet ook niet of dat nog gaat gebeuren, maar het geleerde zal zeker nog eens van pas komen.
 
Om toch maar iets te kunnen laten zien heb ik even in mijn archief gezocht naar wat foto's.
En deze wilde ik jullie toch even laten zien:

 
de Oililly-Pip quilt die ik een paar jaar terug gemaakt heb voor mijn zoon en schoondochter.
 
Mijn schoondochter spaarde al jaren het Oililly servies, je weet wel, met die witte stippen.

 
Toen ik op een dag het zelfde motief in stof tegen kwam, was het idee al gauw geboren om een quilt te maken van die stof. Toen moest er natuurlijk wel voldoende stof verzameld worden in de goede kleuren en een patroon bedacht. De meeste stoffen heb ik gekocht bij Gelrebloem (klik).
 Het mocht een simpel patroon worden want de stof was al druk genoeg.
 
 
En het is een kleurrijk geheel geworden!
 Precies passend bij het servies.
Hij is op de machine gemaakt en met de hand doorgequilt. Met die 9-patch blokken kun je zo lekker diagonale lijnen maken. Het was een heel werk omdat het iets dikkere stof is dan de echte quiltstofjes
maar hij is dan ook prachtig geworden!

Hier nog een paar foto's:

 
Ik heb er een geschulpte rand aangezet, dat past mooi bij het motief op het servies.
 
 
En een label om het compleet te maken:
 
 
Van die zelfde zoon kreeg ik vorige week deze mooie stoffen. Het zijn sarongs uit Bali.
Mooi hè.
 

Fijne dag!
 
 
 
 


 
 
 


3 opmerkingen:

Anoniem zei

ERG mooie quilt in het echt.
EN mooie stof uit Indonesië.
Groet Toos.

belarmina zei

me rechiflan los topitos!!!!
(así llamamos en Gijon mi ciudad a los lunares pequeños)
es precioso y muy alegre tu edredón
saludos

Berbel Beseke zei

Leuk, de quilt passend bij de kopjes!
Groetjes Berbel