donderdag 31 oktober 2013

Happy Halloween!

 
Vandaag lekker griezelen want het is Halloween. Zoals jullie zien neem ik het er lekker van.
 
Halloween is overgewaaid uit Amerika en raakt steeds meer ingeburgerd in ons land.
En zeg nou zelf. Het is toch hartstikke leuk met al die kleurenpracht. Ik wil in de toekomst nog eens een herfstquilt maken met die mooie warme kleuren. Maar ja, ik heb nog zo veel omhanden. Dat moet nog even wachten. Maar dit lijkt me wel wat:

 
Ik heb hem maar zolang opgeslagen op mijn Pinterestpagina.
 
Wat ook is overgewaaid uit Amerika is de televisieserie Dokter Quinn, medicine woman. De serie is pas weer begonnen op SBS6. Kwamen er in het Kleine huis op de prairie al veel quilts voorbij, bij deze serie kun je helemaal je hart ophalen.
 
De foto's zijn niet zo duidelijk want ik heb ze van de tv genomen.
 
Hier zitten de dames bij elkaar op de Bee een Weddingring door te quilten.

 
Vervolgens wordt de quilt bij opbod verkocht. Let op de ondertiteling (lapjesdeken)!

 
En de dames werken vervolgens weer verder aan een Log-cabin. En dat Dokter Quinn mee mag werken duidt er op dat ze helemaal door de gemeenschap is geaccepteerd.

 
En wat te denken van deze mandjesquilt.

 
 Ik weet niet of deze de opnamen heeft overleefd, want later werd de quilt gebruikt om een brandje te blussen.

De serie is elke werkdag te zien om half 5 op SBS6.

Ik ga het spookje even een kopje kleiner maken : - ).

Happy Halloween!

1 opmerking:

lia zei

Dat ziet er lekker uit en ook die mooie quilt onder het spookje.Smakelijk.
Groetjes Lia