maandag 18 november 2013

Het was nog even een race tegen de klok,

 maar de Civil War Tribute quilt zit dan toch helemaal in elkaar.
 
De randen moesten er nog omheen gezet worden. Dan denk je: dat is toch zo gedaan? Maar er moesten voor de laatste rand nog 2 x 104 vierkantjes gesneden, getekend en aan elkaar genaaid te worden,
 
 
 vervolgens doorgesneden en gestreken
 
 
 en weer aan elkaar gezet en het moest natuurlijk precies passen. En zowaar, dat deed het. Dat viel alweer mee.
 
 
De blauwe geruite rand moest er aan gezet worden anders kun je niet tot aan de rand quilten. Deze gaat er later weer af.
 
Het is een joekel van een top geworden. Ik heb er gewoon spierpijn  aan over gehouden, zo zwaar is hij.
 
 
Je snapt wel dat ik het niet zo zie zitten om hem zelf te dubbelen, dus ik heb hem meegenomen naar Arnhem naar de Handwerkbeurs. Dat was de reden dat nog gauw de randen er aan moesten.
 
Ik heb hem nu overgedragen aan Elly Prins.
En zij gaat hem mooi doorquilten voor mij. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.
Het duurt wel een poosje voor hij klaar is maar dat is niet erg. Hier zou hij toch maar op de bekende stapel zijn beland.
 
Verder niet zo veel te melden hier. Ik ben nog steeds druk met het doorquilten van de fleur Rouge, dus daar ga ik maar weer mee verder. Die is ook wat handzamer.
 
Fijne dag!

5 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Fijn dat hij af is,.. ziet er prachtig uit1!

Anoniem zei

De quilt wordt vast PRACHTIG!!!

quilting Jeannet zei

Prachtige quilt, maar wat je zegt, errug groot en zwaar, het is wel een topstuk als tie af is.

Pauline zei

Gefeliciteerd met je affo, ik kan me voorstellen dat je reikhalzend naar de terugkeer uitkijkt, wat zal het een beauty zijn als hij weer thuis is.

Greet zei

Wat is dit een mooie quilt. Prachtige kleuren/stofjes. Ben benieuwd naar het resultaat als hij door gequilt is.