woensdag 17 september 2014

En klaar is de quilt voor Jaylen!

 
Een label maken vind ik altijd een rotkarweitje.
Ik heb nu ontdekt dat ik op de computer een tekst kan uitprinten met een lettertype dat ik mooi kan borduren. Met de lichtbak kan ik de tekst dan overnemen op de stof.
 
En dan is dit het resultaat:
 
 
De quilt is al kado gegeven dus ik kan hem nu wel laten zien.
 
 
Even een paar close-upjes.
 
De naam:

 
De geboortedatum:
 
 
 
Een van de beren met de flapoortjes:
 
 
Het patroon van de pootafdruk heb ik eens ergens in een quilttijdschrift gevonden als quiltpatroon.
Ik heb het gebruikt om er een pootafdruk van te maken. Zo kon ik toch mijn eigen draai geven aan het berenpatroontje uit het boek Patchwork Bears van Dorthe Jollmann.
 
Fijne avond nog en een
 
 
van de beren!
 
 
 
 
 


4 opmerkingen:

Ineke zei

Oh, wat een prachtige quilt voor baby Jaylen, zo mooi die beren-gezichtjes. Wat zullen de ouders van het baby-tje het prachtig vinden!!!
Nu ben ik dus best een beetje nieuwsgierig hoe je het dan hebt gedaan met het labeltje, want ik vind het ook altijd erg moeilijk om zo'n label te maken.

Liefs, Ineke

Conny's-blog zei

Wat een schattige berenquilt zeg.
En dat label past er echt bij hoor, leuk kado zeg............liefs.Conny

ELLIE zei

HOI RITA, WAT EEN LEUKE BERENQUILT.
KUN JE MIJ ZEGGEN WAAR IK DIT PATROON KAN VINDEN? IK ZOU DEZE GRAAG GAAN MAKEN VOOR MIJN KLEINDOCHTERTJE.
groetjes Ellie

BezigeBijMirjam zei

Ha Rita,

Wat een mooie en leuke quilt heb je gemaakt voor Jaylen. Je zult wel veel plezier beleefd hebben aan het maken ervan!
Groetjes, Mirjam