donderdag 16 oktober 2014

Even een UFO wegwerken

Elke keer kwam ik ze weer tegen. De nine-patch blokken van een beginnerscursus van, ik denk wel twintig jaar geleden. Wat moet je er mee?
 
 
In de tijd dat ik ze maakte was het leuk om te leren hoe je de blokken moest maken want vòòr de cursus was dat één groot vraagteken. Maar de blokken waren af en dan wil je meer en iets moeilijker.
De blokken waren opeens te eenvoudig dus verdwenen ze in de kast. Voor 20 jaar!!
Wat moet je er mee? Wegdoen doe je niet. In de loop der tijd had ik op Pinterest al een bord gemaakt met foto's van nine-patch quilts. Maar omdat ik gebruik had gemaakt van een licht effen ecru  stofje in alle blokken was toch niet elk idee bruikbaar.
 
 
Na veel wikken en wegen is dit het geworden.
De ecru stof die ik gebruikt heb lag er ook nog bij in het plastic tasje met de blokken dus dat kon ik gebruiken voor de vierkanten.
Ik heb nog wat donkerrode blokken over maar dat geeft niet. Het is wel leuk om het bij blauw te houden.
 
De blauwe ruitstof lag nog in de voorraadkast en het rode lapje ook.
 
 
Voor de achterkant ligt er ook nog wel een blauwe lap en klaar is Kees.
Laat hij nou hartstikke leuk zijn geworden!
Ik had bedacht dat het een mooi oefenstuk zou zijn om machinaal door te quilten. Je moet toch ergens mee beginnen. Nu betrap ik me er op dat ik me bedenk dat het toch wel zonde zal zijn als ik het machinaal quilten verpruts. Het is ook nooit goed! Maar ik probeer het toch!
 
Want zijn deze blokken niet de voorbereiding geweest van mijn latere quilts en misschien wel ooit de Dear Jane-quilt? En om in Jane-termen te blijven:
FINISHED IS BETTER THAN PERFECT.
 
De foto´s zijn niet erg duidelijk. Als ik hem gedubbeld heb zal ik een foto van het geheel plaatsen
 
Fijne dag!
 


3 opmerkingen:

Monica zei

Inderdaad is deze top toch super leuk geworden, en ach ik geloof niet zo in 'verprutsen' het zal best wel lukken. Ik durf eigenlijk niet in de kast bij mijn UFO's te kijken

Hennie zei

Goed dat je ze 20 jaar bewaard hebt, hij is hartstikke leuk.

Fijne dag Hennie.

Conny's-blog zei

Zo zie je maar weer, word het toch super leuk zo...........liefs.Conny