woensdag 31 december 2014

Gauw nog wat schrijven op deze laatste dag van het jaar

Wat is het al weer lang geleden dat ik wat heb geschreven. Ik zal het proberen goed te maken. Want heb ik nog wat gedaan?
Jazeker!
Zo aan het eind van het jaar moet er weer zo nodig wat afgemaakt worden. Dan heb je toch nog het idee dat je productief bent geweest.
 
De Fleur Rouge moest nog heel wat aan doorgequilt worden, daar ben ik dus druk mee bezig geweest. Kijk maar:

 
Het middenstuk is intensief gedaan met diagonale lijnen.
 
 
beetje vage foto maar hier kun je lekker rechte lijnen maken met behulp van schilderstape.
 
 
En weer mijn favoriete stofjes er in verwerkt. Hier een close-upje.
Jammer dat je niet goed de nerfjes kunt zien waar ik zo druk mee ben geweest. Misschien wordt het tijd voor een nieuw fototoestel.
 
 
De geschulpte rand was passen en meten maar het maakt het wel af!
 
Hier lijkt hij krom te trekken maar dat lijkt alleen maar zo omdat hij half opgevouwen ligt. In het echt is hij mooi recht.
 
 
 
Een kant en klaar label er op en AF!
 
Op de laatste dag van het jaar is er nog een AFFO en wel de Civil War Tribute.
Ooit gekocht als Blok van de maand. Het begin was voortvarend maar toen kwam de klad er in.
Hij was ook zo groot! Later toch maar weer opgepakt en toen het uiteindelijk af was meegenomen naar de Handwerkbeurs om hem door Ellie Prins te laten machine quilten. Nadat hij weer was opgestuurd bleef het weer maanden liggen. Er moest alleen nog een bies omheen, het was ook zo'n onhandig ding om mee te werken.
Maar als dan zo het einde van het jaar nadert dan krijg je ineens weer de geest en dan moet het gebeuren.
Zo werd er meters afwerkbies gesneden en aan de quilt genaaid. En tenslotte moest dat nog met de hand vast genaaid worden. En TADAA hier istie dan:
 
 
Nog maar een foto
 
 
Ook weer een kant en klaar label er op en weeer een UFO minder!
 
Ik krijg hem niet in zijn geheel op de foto, zo groot is hij. Daarom maar even een foto van internet.
 
Lekker twee projecten af. Dus in het nieuwe jaar lekker verder met de Dear Jane en Sylvias Bridal Sampler.
 
Ik wens al mijn quiltvriendinnen en bloggers een heel mooi nieuw jaar met heel veel mooie quilts en ik zie jullie weer in 2015.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

3 opmerkingen:

Hennie zei

Prachtige quilts heb je nog even af gemaakt ! ! !

De beste wensen voor 2015 en succes met je Sjaan en SBS

Fijne jaarwisseling Hennie.

Jane in Wales zei

Prachtige AFFOs! Ik kon de nerfjes wel zien, en ze staan mooi.
Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2015!

Pauline zei

Gefeliciteerd met twee affo's op de valreep en wat voor een affo's, schitterend!
Ik wens je een heerlijk 2015 toe.