dinsdag 13 januari 2015

Na Sylvia en Jane komt Paula

 
Het nieuwe jaar is al weer bijna twee weekjes oud en er zijn vast al weer wat goede voornemens gesneuveld.
Mijn goede voornemen om af te vallen blijft nog wel een tijd staan en we zullen wel zien hoe het gaat. Zoals iedere quiltster heb ik een lijst met WIMmetjes (wil ik maken). Maar die lijst is zo lang, dat is in 1 jaar niet haalbaar. Daarom heb ik aan het begin van een nieuw jaar altijd de behoefte om een lijstje te maken van de dingen die ik ECHT wil maken of in ieder geval een begin mee wil maken. En omdat ik het vorige jaar afsloot met 2 AFFO's helpt dat dat ik me nu niet zo schuldig voel met een paar nieuwe projecten.
 
In de Quiltmania nr. 93 stond deze Civil War Tribute. Jaja, al weer een Civil War Tribute. Ik kan er ook niks aan doen dat ik die stijl mooi vind.
Omdat deze ontworpen is door Paula Barnes noem ik hem maar kortweg Paula.
 
 
Ik val gewoon op die kleurtjes.
 
 
Ik heb alles al gesneden en als ik geen zin heb om op de hand te werken pak ik deze er bij. Lekker met de machine.
 
 
Eerst een nine-patch maken van blokjes van 2 inch.
Daaromheen komt een flying geese en die heb ik nu eens op een heel aparte manier gemaakt.
 
 
Je legt vierkanten van 3 1/8 inch zoals boven op een vierkant van 5 3/4 inch. Even vastspelden,
aftekenen van de ene naar de andere hoek. Aan beide zijden van de lijn stikken en op de lijn doorsnijden.
 
 
Openvouwen en dan ziet het er zo uit.
 
 
In de hoeken weer een vierkantje van 3 1/8 inch en op de zelfde manier aftekenen, naaien
 
 
en snijden 
en dan krijg je vier flying geese-blokken
 
 
En zonder afvalhoekjes. Je kunt dus lekker zuinig met je stofjes omgaan.
 
 
Blok in elkaar zetten en op de punt zetten en je hebt ineens een heel apart blok.
 
 
Lekker bonbonnetje erbij en volgende blok!
 
 
En dan zijn er 4 klaar.
 
 
Volgende keer meer!
 
Fijne dag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


2 opmerkingen:

Mrs. Sutherland zei

Het zijn dan ook hele mooie kleurtjes die je gebruikt! Zelf val ik ook vaak voor hetzelfde soort quilt, en als je daar nou plezier aan beleeft wat geeft het dan? Je sterren zien er in elk geval heel goed uit, dus dat wordt vast een beauty. Veel plezier met maken!
Groet van Mar

Quiltlia zei

Wat een mooie quilt weer en je kleurgebruik is ook weer zo waar ik van hou.Ja ik denk dat ik de snelle flying geese methode ook eens ga proberen.
Groetjes Lia