zondag 20 september 2015

Waar zal ik eens mee beginnen?

 
Soms denk ik, ik stop er mee, met dat bloggen. Want die tijd kan ik ook aan mijn lapjes besteden. Maar als ik alles zo terug lees, is het toch ook een mooi naslagwerk. Hoewel er van de laatste maanden wel wat mist.
Het was een hectische tijd met oppassen op 2 kindjes, maar wat is het ook leuk om te doen.
 
De Dear Jane hangt even op een hanger aan de muur. Die mag even in de wacht. Eerst weer wat aan andere dingen werken.
 
 
Vandaag heb ik al mijn moed verzameld en de schaar gezet in mijn mooie dertiger jaren stofjes.
ENG!!!
Ze zijn zo mooi en ik vind het zo zonde om ze aan te breken. Vooral als het zo´n mooie jellyroll is.

 
Al een poosje naar een mooi patroon uitgekeken dat geschikt is om uit een jellyroll te maken.
Ik heb zoveel stofjes verzameld in de afgelopen jaren dat ik wel verschillende quilts ervan kan maken.
Eerst maar eens een weddingring proberen. Ik ben niet dol op die ronde vormen maar als je met een Dear Jane bezig bent, schrikt dat ook niet meer af.
 
Ik heb het patroon gekopieerd, uitgeknipt met naadtoeslag en vervolgens op stevig papier geplakt.
Ik kan nu het patroontje op de stof leggen en ik doe het gewoon met pen omtekenen en daarna uitknippen. Nu kan ik de deeltjes makkelijk zonder te spelden aan elkaar zetten met de machine want het moet natuurlijk wel snel klaar zijn.
 
Dit bedoel ik dus, snel klaar!
 
 
En nu heb ik al 8 van deze waaiertjes klaar!
 
 
Er gaat nog wel veel tijd zitten in dat tekenen en knippen, maar wat wordt dat leuk.
Leuke frisse kleurtjes!
 
Ik ga gauw weer verder.
 
Fijne zondag nog!


2 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat een prachtige stofjes!!

Deze ligt bij mij ook te wachten,.. al jaren!!
Roze met blauw,...

Conny's-blog zei

Mooie stofjes, zijn vast blij nu je er iets van gaat maken haha.
Wedding ring soms?????..............liefs.Conny