zondag 11 oktober 2015

Al weer een berenquiltje klaar

Ik heb niet veel bijzonders gedaan de laatste week. Een beetje van dit, een beetje van dat.
Ik ben nog een beetje aan het afkicken van de laatste berenquilt die ik afgemaakt heb voor mijn nieuwe kleinzoon.
De quilt was al zover klaar en doorgequilt dat alleen de naam en geboortedatum er nog op moesten.
Vastnaaien


en dan nog doorquilten

En het label natuurlijk.
Het label, ja....
Daar had ik altijd een beetje moeite mee. Want hoe krijg je die letters er een beetje recht op?
Ik heb nu DE manier gevonden. Ik zoek nu een leuk lettertype op de computer, type de nodige regeltjes en print het uit. Daarna kan ik het op de lichtbak overnemen op de stof. Dan nog een bijpassende kleur DMC garen opzoeken en op de lijntjes borduren. Kind kan de was doen.

En dat moet dan weer in het berenpootje passen.


Helemaal leuk!

Die pootjes zitten ook weer op de voorkant, net als bij de andere 5 berenquiltjes die ik al gemaakt heb.


Die pootjes maak ik altijd op een ondergrond van Ricky Tims´ Stable Stuff. Ik lijm de randjes op de versteviging met de appliquick stokjes. Je kunt dat gewoon laten zitten na het opnaaien. Dat werkt fantastisch!


 Na het wassen blijft er een dun vliesje over.

En dan nu het eindresultaat:

Is het geen snoepie geworden.

Fijne zondag!


3 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een schattig beren-quiltje. Gefeliciteerd met de geboorte van je kleinzoon.
Liefs, Ineke

Conny's-blog zei

Je berenquilt is erg mooi zeg. Daar zal je kleinzoon erg blij van zijn....................liefs.Conny

Conny's-blog zei

Je berenquilt is erg mooi zeg. Daar zal je kleinzoon erg blij van zijn....................liefs.Conny